Monday, October 29, 2012

Raya Haji 2012

Bagi lyn aper je raya skrg ni mmg dh xde makna betul la dlm idup ni lepas kedua-dua mak n abah pergi menghadap ilahi tuk selama-lamanya. Raya sekarang hanyalah utk si wafi sahaja, w'pun lyn mmg ada ibu mertua tp x sama ngan mak kite kan!!!! isk...isk....isk....

25/10/12 lyn still lg keje, bwk wafi g opis sbb nursery akak yg jaga dier dh blk kelantan so bwk ler mamat tenet tu g opis, kitaorg semua dpt blk 1/2 day khamis tu tp cam biasa la kena ganti balik. org lain blk sharp2 kul 1, tp lyn blk dkt kul 2.30 ptg smpi mengamuk si wafi sbb dier kate ' nape mama x blk lg, semua org dh blk'. aku mmg x bole blk awal maser tu sbb byk sgt keje n isnin ada kursus lak kt KPT so aku kena la siapkan keje2 aku.

Kali ni raya aku mmg x kol mak mertua pun tanyer ape yg dier nk msk raya haji nnt. Lyn mmg dh dpt agak mak dier cam terasa sikit la kan, sbb aku kureng port psl nk raya haji ni, so bile hubby blk keje lyn tanyer ker dh kol mak ke, dier kate dh n mak jwb xde msk ape2 pun. So aku just diam je la sbb nk harap aku masak mmg xde la kan sbb mmg skrg ni aku teramat sgt mls nk masak2 ni,

Pagi raya otw nk g umah mertua aku singgah beli lemang 3 btg + serunding n rendang daging, tu org kate nk sedapkan mata belah mertua la kan, smpi umah mak nengok dier tgh msk kuah kacang n lontong so aku tanyer ler ' mak kate x wat ape2 tp nape msk lak' dier just diam je la kan, lyn mmg x harap pun dier msk sbb lyn tau dier mmg sebok skrg ni. Tp x tau la telinga lyn ni ada la t'dengo mak mertua ckp ngan makcik ' emm tau dorang beli lemang sbb dier kol along ckp x buat apa'. ni just nk bg tau la kan kt mak mertua i tu, ' mak lyn mmg dh x larat nk layan karenah ank sulung mak tu yg mcm2 alasan dier bg utk elak masak di rumah mak, muke ni je la yg selalu nyer wt keje tuk masak2 ni, so raya haji ni aku mmg dh tunjuk belang aku iaitu malas sbb x nak masak'. So mak mintak maaf bebyk yer sbb kali ni menantu hantu mak ni xdee mood langsung nk pikir psl raya.

Dalam kul 10 lebih family mertua aku pergi menziarah pusara abah mertuaku di Kg. Melayu, Ampang. pergi sana punyer la panas melenting dgn manusia yg ramai kt sana, ya allah migrain aku di buat nyer....petang after sembahyang jumaat ni hati nk blk umah sendiri je sbb xde xtvt kan, so dgn kuasa tuhan yg maha esa ujan turun dengan lebat sesgt bersama ribut, seb baik ler aku x blah kan kalo idak x nmpk jln ler kalo bwk keta ngan keadaan mcm tu....

ok la aku rasa cam dh boring x tau nk menceceh aper lg, korang jgn gelak ekkk post aku kali ni sbb ni dh mcm seisi luahan rasa je ni....he...he...he....

No comments:

Post a Comment